Arme riddere er en gammel klassiker. Det er så utrolig godt, så innimellom må det lages til frokost eller kvelds…til stor glede for store og små. Tenke seg å komme hjem fra en kald trening ute og kveldsmaten er lune arme riddere…da blir det bonuspoeng. Det er ikke noe hokus pokus, det eneste du trenger er brød/loff, egg, sukker kanel, melk…også bruker vi rømme og jordbærsyltetøy. Ja ja det er ikke en fitnessfrokost, men av og til så går det ant. I dag ropte eldstemann, ååå kan vi ha arme riddere…ja tenkte jeg det er lenge siden så jeg lagde. Overnattingsgjesten hadde aldri smakt dette, men tre skiver gikk ned på høykant…så vi får ta det som et godt tegn. Her kommer oppskriften, så da er det bare å hive seg ut i det.
ARME RIDDERE 10 skiver
10 skiver brød/loff (personlig synes jeg det er best med et brød som ikke er for grovt, og loff er desverre;) min favoritt)
4 egg
2 dl melk
1 dl sukker
1 ts kanel
smør til steking
Visp egg, melk sukker og kanel til en røre. Ha smør i en stekepanne. Slå røren på et fat med kanter og legg skivene ned og la det trekke inn røren. Snu skivene og la de trekke fra andre siden også. Legg de så i den varme stekepannen og stek skivene i ca 2,5 minutt på hver side slik at du får en skorpe og at det stekes gjennom.
Ta så rømme og syltetøy på og DIGG IN…som jeg sa ingen hokus pokus, og veldig godt!!!





